انتخاب بهترین نرده راه پله

بهترین نرده راه پله

فهرست مطالب

0
(0)

از گذشته تا به امروز نرده و پله دو عنصر جدا نشدنی بودند و همیشه در کنار هم قرار داشتند و کمتر کسی هست که نداند وجود نرده در اطراف پله برای بالا بردن امنیت و ایمنی است. اما امروزه نرده‌ها کارایی مهم دیگری هم دارند، اگر نرده راه ‌پله مناسب فضای اطرافش نباشد، ظاهری زشت به خانه می‌دهد و در این مقاله می‌خواهیم به بررسی انتخاب بهترین نرده برای راه‌ پله بپردازیم.

انواع نرده راه پله

هر تجهیزی در ساختمان سازی می‌تواند از متریال متفاوتی در ساخت آن استفاده شود و نرده راه ‌پله هم از این امر مستثنی نیست و در این قسمت با انواع متریال‌ها برای ساخت نرده راه ‌پله و مزایا و معایب آنها آشنا می‌شویم تا هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند نرده‌ی مورد نظر خود را پیدا کند.

نرده راه‌ پله چوبی

متریال چوب سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد و جز پرطرفدارترین متریال‌ها هست این متریال طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی دارد که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. متریال چوب حس خون‌گرمی و صمیمیت را به ارمغان می‌آورد و تنها مشکل آن استقامت نسبتا پایین و نگهداری متداول از آن است، چرا که بعد از مدتی امکان دارد بر اثر ضربه، آسیب ببیند و باید به طور مداوم از آن نگهداری کرد. از نرده‌های چوبی بیشتر برای پله‌های سنگی و یا چوبی استفاده می‌شود.

مزایا

  1. دادن حس گرم و صمیمی
  2. هزینه‌ی مناسب
  3. برای باغ‌ها و ویلاها مناسب است.

معایب

  1. نگهداری متداول از آن 
  2. استقامت پایین
  3. برای خانه‌های مدرن مناسب نیست.
نرده راه پله

نرده راه‌ پله استیل

نرده‌های استیل یکدیگر از انواع نرده راه پله است که برعکس متریال چوب نیاز به مراقبت خاصی ندارد زیرا جنس آن به گونه‌ای است که زنگ نمی‌زند و دچار تغییر رنگ نمی‌شود، همچنین هیچ آلودگی را جذب نمی‌کند که این ویژگی آن را بسیار مناسب برای فضاهای بیمارستان می‌کند.

مزایا

  1. مقاومت بالا
  2. زنگ نمی‌زند و نگهداری از آن آسان است.
  3. وزن پایین آن

معایب

  1. لکه‌ها بر روی آن جای می‌مانند.
  2. به علت وزن پایین بر اثر ضربه‌ی محکم استقامت پایینی دارد.
  3. طراحی آن بسیار ساده است.
نرده راه پله

نرده راه‌ پله شیشه ای

استفاده از نرده شیشه ای به عنوان نرده راه پله برای خانه‌هایی با طراحی مدرن بسیار مناسب است. و حتماً باید دقت کنید که از شیشه‌هایی با مقاومت بالا مانند شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده شود. شیشه‌های نام برده علاوه بر ضربه نسبت به رطوبت و آب و هوای نامناسب مقاومت دارند. همچنین نرده راه پله شیشه ای نور را از خود عبور داده و باعث روشنایی خانه می‌شود.

مزایا

  1. نور و روشنایی در خانه را زیاد می‌کند.
  2. نگهداری از آن راحت است.

معایب

  1. گرد و غبار بر روی آن میشیند.
  2. هزینه بالایی دارد.
نرده راه پله

نرده راه‌ پله فرفورژه

نرده های فرفورژه یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین تجهیزات ساختمانی در داخل و خارج از ایران است. نرده های فرفورژه علاوه بر داشتن مقاومت بالا، ظاهری بسیار لوکس و مناسب با هر گونه سلیقه‌ای دارد. امروزه با مشاهده بسیار از نرده های راه پله متوجه محبوبیت فرفورژه می‌شوید این نرده در حین داشتن ظاهری چشم نواز، قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارد.

مزایا

  1. طرح‌های متنوع و زیبا
  2. مقاومت بالا
  3. داشتن عمر بلند مدت
  4. قیمت مقرون‌به‌صرفه

معایب

  1. در آب و هوای مرطوب زنگ می‌زند.
  2. حتماً باید از تولید کنندگان معتبر خریداری شود.
نرده راه پله فرفورژه

ویژگی نرده راه پله مناسب

در قسمت قبلی به معرفی انواع نرده های راه پله پرداختیم و بهترین نرده های راه پله را معرفی کردیم. اما با رعایت یکسری اصول و استاندارد‌ها علاوه بر بالا رفتن امنیت نرده، زیبایی آن هم به طور چشم گیری افزایش پیدا می‌کند.

  1. مواد اولیه با کیفیت: اگر نرده خود را از جایی تهیه کنید که از مواد با کیفیت استفاده کند، کیفیت محصول شما هم بالاتر رفته و طول عمر بیشتری دارد.
  2. ارتفاع استاندارد: فاصله نرده از پله‌ها باید حداقل 80 سانتی متر باشد و فاصله بین تیرک های استفاده شده در داخل نرده نباید بیشتر از 10 سانتی متر باشد.
  3. نصب صحیح: نصب نرده یک کار تخصصی است که باید توسط تولید کننده آن نصب شود.
جمع بندی

امیدواریم توضیحات بالا کامل بوده و به شما در انتخاب نرده مناسب کمک کرده باشد. گروه صنعتی متالیران یکی از با سابقه‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه تولید فرفورژه بوده و در صورت راهنمایی و خرید بهتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا در کنار گرفتن بهترین راهنمایی، لیست قیمت خدمت شما ارسال شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *